Creşterea profitabilităţii este o problemă care poate fi rezolvată prin două metode: creşterea vânzărilor sau reducerea cheltuielilor. 2019 nu se anunţa un an foarte promiţător la nivel de creştere economică, prin urmare îţi propunem să te concentrezi asupra cheltuielilor. În mod evident, nu ne gândim să reduci salariile şi nici cotele de benzină (mulţumirea angajaţilor este un obiectiv crucial) însă avem câteva idei legate de stocuri. Pentru companiile cu activităţi de producţie, asamblare şi distribuţie, stocurile sunt principalul capitol de cheltuieli. Prin urmare ne concentrăm asupra managementului inteligent al acestora reuşind astfel scăderi considerabile ale costurilor asociate.

Hai să aflăm împreună cât de inteligentă este abordarea şi care pot fi rezultatele:

Propunerea 1.  Include stocurile în calculul profitului

Stocurile sunt generatoare atât de cheltuieli, cât și de venituri. Când se stabilesc obiectivele de profitabilitate, acestea pot influența semnificativ rezultatele financiare. În afară de costurile de achiziție, stocurile generează și alte costuri: cu depozitarea, cu deteriorarea/expirarea, costuri indirecte date de blocarea sau imobilizarea altor resurse etc.

De asemenea, ia în calcul atât veniturile din vânzarea stocurilor cât și, de exemplu, veniturile din discounturile de la furnizori. Un proces de achiziție inteligent, bazat pe alegerea celor mai rentabili furnizori şi pe atingerea unor volume care să permite obţinerea de discounturi, precum şi urmărirea realizării targetului poate aduce venituri suplimentare comparabile sau chiar mai mari decât marjele de vânzare.

Propunerea 2. Evaluează corect cererea din piață la momentul aprovizionării

Piața cunoaște fluctuații din motivele cele mai diverse și de multe ori, impredictibile: evoluția economiei, evenimentele politice naționale și internaționale, tendinţe, etc. În funcţie de poziţia pe lanţul de aprovizionare, fluctuaţia cererii poate cunoaşte o amplificare diferită. Spre exemplu, dacă la nivelul consumatorului final cererea crește la un moment dat cu X%, vânzătorii, urmând trendul, vor estima o creștere mai mare în luna următoare, luând ca bază rezultatul anterior. Furnizorii vor estima şi ei pe acelaşi trend optimist, iar pe lanţul de aprovizionare distorsiunile se vor amplifica. SAP Business One spre exemplu permite testarea mai multor scenarii de estimare utilizând premise optimiste / pesimiste / medii.  Utilizarea acestui instrument de estimare, Material Requirements Planning, care poate fi parametrizate corect și care ţine cont de datele istorice, poate reduce considerabil aceste distorsiuni, eliminând astfel achizițiile inutile.

Propunerea 3. Bazează-ţi achiziţiile pe informaţiile livrate de ERP

Nu doar informaţiile din piaţa sunt relevante. La fel de mult contează şi datele istorice pe car ele poţi obţine din sistemul ERP: viteza de rotaţie a stocurilor pe una sau mai multe perioade anterioare; Stocul minim necesar; Termenul de livrare al furnizorului; Sezonalitate; Furnizori preferați; Stocuri existente în alte unităţi, Comenzi intrate în producţie etc. În lipsa unui sistem ERP, astfel de informaţii sunt greu de obţinut. Dar vă putem ajuta, suntem partener oficial SAP Business One, soluţia SAP dedicată companiilor medii.

Propunerea 4. Implementează un proces de achiziție standardizat.

Experienţa ultimilor 10 ani ne-a arata că  în companiile cu un număr mare de clienți sau un portofoliu de produse mare, procesul de achiziție poate genera un mic haos. În lipsa unor proceduri bine definite, se pierd informații la lansarea comenzilor, nu se iau în calcul cele mai bune oferte și condiții comerciale; sunt ignorate  comenzile nelivrate din lipsa stocurilor, ca de altfel şi termenele reale de livrare. În final, angajații de la departamentul de achiziţii consuma foarte mult timp pentru a defini necesarul de aprovizionare și furnizorii de la care este cel mai rentabil să se cumpere, fără să aibă vizibilitate asupra întregului proces. Dacă apar schimbări în condiţiile de piaţă sau unii dintre angajaţi pleacă, situaţia devine un butoi cu pulbere.

Cu SAP Business One poţi implementa un proces de achiziție standardizat, adaptat la nevoile companiei, proces care să poată fi repetat fără efort. Un astfel de  flux va oferi transparență și flexibilitate achizițiilor și va aduce un câştig semnificativ de timp şi eficientă la nivel operaţional. Pentru configurarea acestui proces integram cele mai bune practici existente în domeniul dvs de activitate, precum şi experienţa noastă de lucru pe piaţa din România.

Transformă stocurile din cost în profit cu SAP Business One şi System Innovation România. Contactează-ne pentru implementarea unui proces de achiziţie standardizat şi pentru un management inteligent al stocurilor. Avem atât tehnologia cât şi cunoştinţele de business necesare.


Am luat la cunoștință și sunt de acord cu Termenii și condițiile utilizării acestui site
Sunt de acord să mă abonez la newsletter-ul cu resurse gratuite despre produsele si serviciile System Innovation Romania
Sunt de acord ca datele pe care le trimit prin acest formular să fie folosite, în scopul personalizării reclamelor despre serviciile System Innovation Romania pe Facebook, Linkedin și Google