Mentenanta sistemelor informatice (ERP, CRM) este un subiect despre care furnizorii de solutii nu vorbesc foarte mult. Rareori se mentioneaza fugitiv partea de actualizare legislativa ca fiind principala componenta de mentenanta. Sigur, modificarile legislative din Romania impun un volum considerabil de actualizari ceea ce solicita furnizorii sa depuna efort sustinut (si de cele mai multe ori cu termene foarte scurte) pentru a ajuta utilizatorii sa adopte si sa respecte noile prevederi. Insa dincolo de aceste aspecte, o solutie software de business trebuie sa tina pasul si cu noile tehnologii si trenduri, trebuie sa ajute utilizatorii sa isi usureze munca si sa exploateze cat mai eficient resursele tehnologice de care ar putea dispune.

Activitatea de mentenanta presupune atat imbunatatirea functionalitatilor existente, cat si adaugarea de functionalitati noi si integrarea cu noile tehnologii.

SAP are o preocupare continua in a dezvolta sistemul ERP SAP Business One, solutia ERP pentru firme mijlocii, atat prin optimizarea si imbogatirea modulelor existente cat si prin lansarea de noi functionalitati care sa vina in intampinarea cerintelor celor 60000 de clienti ai sai.

Desigur, SAP este liderul mondial in solutii de business, creatorul conceptului de ERP inca de acum peste 40 de ani. Acest fapt ofera posibilitatea utilizarii unui set imens de cunostinte si bune practici din industrie, astfel incat oportunitatea de a adauga noi functionalitati si de a le imbunatati pe cele deja existente apare destul de des. Astfel, SAP Business One are cate o versiune majora la fiecare 12-18 luni, versiune care aduce de fiecare data module si optiuni interesante pentru clientii sai. Noile versiuni sunt accesibile clientilor, care pot decide cand si daca doresc upgrade-ul sistemelor.

Instalarea unei noi versiuni a SAP Business One este un proces complex care se planifica si se realizeaza de catre departamentul IT al clientilor sau de catre consultantii System Innovation Romania. Procedura de upgrade ia in calcul atat posibilitatea clientilor nostri de a intrerupe utilizarea sistemului informatic, dar si personalizarile si integrarile cu sisteme complementare, care trebuie testate si eventual ajustate odata cu instalarea unei noi versiuni.

SAP faciliteaza planificarea procedurilor de actualizare oferind clientilor sai un pachet de instalare care migreaza automat atat aplicatiile cat si bazele de date de la versiunea precedenta la versiunea noua. Acest pachet de upgrade ia in considerare nu doar aplicatia standard, dar si campurile si tabelele personalizate adaugate in procesul de implementare la cererea clientului, precum si extensiile (add-on-urile) sistemului, dezvoltate de catre partenerii sai. Astfel, procesul de migrare este unul complex, insa executia lui este destul de simpla si cu riscuri minime pentru client. Riscurile sunt eliminate inca din faza de implementare si personalizare a sistemului, deoarece toti partenerii care ofera servicii de implementare si asistenta au o disciplina si o metodologie impuse de SAP in efectuarea acestor modificari ale sistemului, fapt ce permite standardizarea modificarilor si tratarea lor ca facand parte din sistemul de baza la momentul instalarii de noi versiuni.

De asemeni, procesul de upgrade este facilitat si de faptul ca in etapa de implementare si in activitatile post-implementare consultantii System Innovation Romania folosesc aplicatiile si framework-ul SAP pentru a personaliza sistemul. Spre exemplu, pentru a migra datele din sistemele vechi niciodata nu se executa scripturi direct in baza de date, acest lucru fiind potential generator de erori de integritate a datelor. Intotdeauna modificarile de date sunt facute cu aplicatia Data Transfer Workbench, inclusa in SAP Business One. De asemeni, pentru a adauga campuri sau tabele noi nu este necesara dezvoltare, nu se scrie cod de programare. Este suficienta utilizarea meniurilor de Customization ale SAP Business One, astfel atat costurile de personalizare sunt minime iar erorile de programare sunt eliminate.

Achizitia unui sistem ERP este un proiect complex, cu implicatii pe termen lung asupra afacerii. Alegerea solutiei potrivite trebuie sa puna in balanta atat calitatea solutiei alese, cat si serviciile si expertiza furnizorului de servicii. Mentenanta oferita de producator are poate cel mai mare impact asupra calitatii solutiei, care trebuie sa fie capabila sa sustina atat cresterea companiei utilizatorului, cat si sa tina pasul cu noile tehnologii si sa ofere instrumente performante de management utilizatorilor sai. O solutie cu mentenanta precara isi va atinge limitele in scurt timp, nefiind pregatita sa duca managementul catre un nou nivel de complexitate a afacerii.

 

de Ciprian Condur

 

I have read and agree with the Terms and Conditions of using this website
I agree to subscribe to the newsletter that contains free materials about the products and services of System Innovation Romania
I agreed that the data filled in this form to be used to customize adverts about the products and services of System Innovation Romania, through Facebook, LinkedIn and Google.