Este esențial ca prețurile de vânzare și achiziție să fie menținute corect pentru o bună colaborare cu clienții și furnizorii, pentru a reduce greșelile și corecțiile și pentru a efectua o analiză corectă asupra costurilor și profiturilor.

Sistemul SAP Business One poate menține liste de preturi diferite, discount-uri pentru clienți și furnizori, cât și promoții pentru diferite produse sau  grupuri de produse, volume de vânzare. Acestea se pot seta în diferite monede și unități de măsură ale produselor (kg, buc,etc).

  • Lista de prețuri

Diferite liste de prețuri se pot seta și aloca unor clienți sau furnizori. Sistemul poate avea mai multe liste de prețuri, ce pot fi corelate. De exemplu, o listă de prețuri cu discount poate fi legată de o listă de prețuri standard. Pe Lista Standard Vânzare, se bazează List Discount 30%, cu un procent de 0.7, astfel că, modificând prețul pe lista standard de la 10 lei la 20 de lei, automat în lista de discount prețul va ajunge la 14 lei.

Aceste liste de prețuri au o monedă principală, dar se pot seta inca doua monede adiționale pe aceeași listă de prețuri. De asemenea, o listă de prețuri se poate seta cu prețul net sau brut.

  • Prețuri preferențiale pentru clienți și furnizori

O listă de prețuri standard se poate aloca unui client sau furnizor, dar poate avea un discount ce este aplicat doar clientului sau furnizorului respectiv. Aceste oferte se pot face pentru o anumită perioadă și se pot seta în avans. Acest lucru facilitează introducerea documentelor și reduce o potențială eroare de date deoarecere utilizatorul nu este nevoit sa modifice manual prețul atunci când prețul se schimbă, acesta fiind setat în avans. În plus, aceste oferte se pot seta și în funcție de cantitatea cumpărată sau vândută. Diferite prețuri se pot seta în funcție de această cantitate și procentul de discount sau valoarea sunt automat calculate în tranzacție.

  • Contracte

Este posibilă folosirea unor contracte pentru clienți sau furnizori. Contractul se stabilește pentru o perioadă de timp și, după ce este aprobat, se poate utiliza în tranzacții. SAP Business One permite folosirea mai multor contracte pentru același partener, dacă este necesar. Canitatea și prețul produsului se stabilesc în contract. De asemenea, cantitatea contractuală poate fi distribuită pe durata contractului în funcție de cerințele clientului sau furnizorului. De exemplu, clientul poate avea un contract în care 100 bucăți ar trebui comandate săptămânal. O frecvență săptămânală se poate seta împreună cu un document recurent pentru acceași frecvență.

Un contract poate fi setat și ca o valoare totală, fără să fie bazat pe o anumită lista de produse.

Valoarea documentelor relevante asociate unui anumit contract este cumulată și se pot seta alerte pentru diferite excepții cu privire la termenii contractului.

  • Volum și perioadă

Similar prețurilor preferențiale pentru clienți și furnizori se pot seta prețuri preferențiale în funcție de perioadă și volum, dar asupra unei liste de prețuri, nu doar unui client sau furnizor specific. Acestea se pot folosi pentru produse în sezon sau promoții. Aceste promoții sunt valabile în funcție de perioada definită. După această perioadă, prețul întreg este folosit din lista de prețuri.

  • Promoții

Un alt timp de promoție se poate acorda în funcție de grupul unui produs, proprietățile unui produs sau a unui producător. Acestea pot fi atribuite tuturor partenerilor, unui client, furnizor sau unui grup de clienți/furnizori. Se pot aplica promoții individuale pentru fiecare produs, setat ca procent sau o anumită canitate (ex.: 4 produse la preț de 1).  Sistemul va calcula automat prețul produselor și va lua în calcul produsul oferit gratuit. Se poate impune o limită asupra numărului de produse oferite gratuit.

  • Schimbarea  prețurilor

Preturile se pot modifica invidivual pentru diferite produse, liste de prețuri, clienți sau furnizori. În plus, există alte module în sistem ce permit modificări ale prețurilor sau a procentelor de discount. Prețurile promoționale se pot șterge din sistem și nu vor fi aplicate unor tranzacții noi.

Schimbările de prețuri se pot face automat prin metoda aleasă (crește de preturi cu 1%, etc) asupra tuturor prețurilor sau în funcție de ce criterii au fost alese la rularea acestei proceduri. Se pot modifica și prețurile în valută sau în unități de măsură.

Prețurile se pot schimba și pentru produsele fabricate atunci când există o modificare în prețul componentelor ce alcătuiesc produsul respectiv.