ansambluri
O implementare rapida si accesibila a pachetului SAP Business One Cloud a avut-o si clientul nostru, Simax Automatic, care are ca activitate principala comercializarea de usi automate si rotative, sisteme de control acces electronic, feronerie pentru usi - glisante, batante, cabine de dus, compartimentare - pereti mobili, precum si montajul si service-ul acestora.

download
Modulul de Project Management din SAP Business One poate fi folosit in companiile care lucreaza pe baza de proiect deoarece combina atat datele financiare, cat si cele de management de proiect într-o singura solutie. Acesta permite o coordonare bazata pe planificarea proiectului, materialele, capacitatea si utilizarea resurselor asigurandu-se ca proiectele se livreaza la timp si in limitele bugetului.

DSC 2541-resized
Absolventa de Cibernetica, Managing Partner al unei companii care furnizeaza solutii SAP, Irina Oprea este cel mai bun argument ca tehnologia nu mai este nicidecum o lume a barbatilor. Dorinta de independenta, interesul pentru business si capacitatea de a echilibra permanent viata profesionala cu cea personala sunt aspectele care i-au calauzit pasii intr-o lume dificila dar plina de satisfactii.


Ce te-a determinat sa alegi antreprenoriatul, la scurta vreme de la terminarea facultatii? Ai avut un exemplu in familie? Cum ai inceput ca antreprenor si de ce domeniul IT?

Din fericire pentru mine, am avut in familie exemple de antreprenoriat, tatal meu fiind implicat intr-o companie tehnologica. De aici, am avut dorinta, orientarea dar si, evident, suportul celor apropiati, carora vreau sa le multumesc. Alegerea facultatii a fost influentata de acest context. Am optat pentru un domeniu tehnic, dar si cu orientare economica, prin urmare am absolvit Cibernetica, Informatica Economica in cadrul ASE-ului. In timpul facultatii am luat contact cu lumea sistemelor ERP, ulterior am lucrat in SUA cu SAP Business One si Microsoft Retail, ceea ce m-a facut sa inteleg importanta unei solutii de business pentru productivitatea unei companii. La intoarcerea in tara am continuat colaborarea cu partenerii din SUA, iar ulterior am incercat sa aplic pe cont propriu experienta dobandita peste ocean.
Astfel, in 2007 am intrat intr-un proiect de SAP Business One la o companie romaneasca, unde am livrat partea de training alaturi de un partener francez. Aceasta companie imi este client si astazi. Dupa acest proiect am pus bazele companiei System Innovation Romania, prin asociere cu un partener SAP din Danemarca. Am accesat astfel o nisa in piata romaneasca, facand localizarea sistemului, dar am accesat si piata internationala, printr-un partener cu acces la know-how superior si experienta pe o piata matura.

Care este profilul companiei pe care o conduci?

Oferim consultanta si implementare de solutii de business pentru companiile mici si medii, atat pentru companii locale si filiale sau reprezentante ale unor companii externe, cat si pentru companii din piata externa. Clientii si veniturile vin in egala masura din piata locala si din international. Portofoliul de solutii acopera gestiune financiara si operationala, managementul clientilor si al vanzarilor, analiza si raportare etc.
De asemenea, ne orientam si catre produse proprii, si ma refer aici la componente (add-on) pentru SAP Business One care sa permita, spre exemplu, integrarea cu diverse servicii bancare. Complementar, avem o echipa de dezvoltare prin care oferim servicii la cerere pentru alti parteneri SAP Business One din Europa. Astazi, echipa locala a ajuns la 12 persoane, iar numarul de clienti trece de 60.

Ce ti-ai dorit de la acest business?

Mi-am dorit sa fac ceea ce-mi place, sa rezolv nevoile oamenilor, sa le pot oferi o solutie la problemele curente. Imi place sa am aceasta satisfactie, dar totodata sa invat ceva nou permanent. IT-ul este cea mai dinamica industrie, te scoate permanent din rutina, orice proiect este o provocare noua, prin care invatam multe de la clienti, dar ii si invatam in egala masura. De asemenea, imi place si independenta financiara a antreprenoriatului, chiar daca aceasta vine cu responsabilitate si riscuri. Multi considera ca antreprenoriatul inseamna rasfat si lux, insa de multe ori antreprenorul pune compania, echipa si clientii inaintea dorintelor si nevoilor sale.

Care sunt perspectivele asupra afacerii?

Vreau sa cresc afacerea incat sa devina stabila si functionala si in lipsa mea. Simt ca ma aflu pe drumul cel bun. Deja se intampla lucruri in care nu sunt implicata direct: oferte, vanzari, proiecte etc., ceea ce arata autonomia echipei si ma bucura foarte mult.
In viitor vrem sa ne extindem si spre alte piete externe, insa construim caramida cu caramida pentru o fundatie solida.

Ce te motiveaza in zona de business? Te-ai gandit vreodata ca poate nu este tocmai o alegere de viitor pentru o femeie?

Ma motiveaza evolutia pietei internationale, cu precadere, pentru ca, local, lucrurile nu au aceeasi viteza de miscare, ceea ce poate fi frustrant cateodata. Incerc sa aduc cat mai multe din problematica pietelor mature, solutii, versiuni noi, bune practici, metode de implementare, alternative la solutiile locale etc. Cresterea echipei si a numarului de clienti sunt alte obiective care ma pun in miscare. Partea financiara este intr-un plan secund. Ca sunt femeie in acest business aparent masculin… nu am simtit niciodata acest lucru ca pe o provocare sau ca si cum as fi avut ceva de demonstrat din aceasta perspectiva.

Cat de dificil este sa administrezi o asemenea afacere?

Este dificil, pentru ca trebuie sa dedici timp, sa-ti cultivi abilitatile si sa-ti cresti baza de cunostinte in diverse arii – management, marketing, vanzari, project management, tehnic.

Care sunt punctele tale foarte ca manager?

Intrebati-i pe angajatii mei. Cel mai important aspect pentru mine este ca fac parte din echipa si ca muncim cot la cot, iar tehnic, sa putem conta unii pe altii. Nimic nu poate fi facut fara echipa, colegi care sa fie alaturi, sa inteleaga, catre care sa transferi incredere si responsabilitate, iar compania nu ar fi astazi la acest nivel fara dedicarea si implicarea oamenilor alaturi de care lucrez. Antreprenoriatul nu este un one man show, ci un joc de echipa.

Cum te raportezi la ideea de leadership. Cine te-a marcat ca lider?

Nu pot spune ca am un model. Mi-au placut mai multi. Bill Gates este unul dintre cazuri.. i-am citit cartile. Urmaresc povestile de succes ale altora, nu doar din IT ci si din alte domenii si le gasesc inspirationale.
Dincolo de alegerea unor modele, as spune ca networking-ul este cel mai important. Conteaza foarte mult cu cine te asociezi si cu cine iti imparti viziunea si planurile.

Au fost momente dificile?

Da, evident, sunt tot timpul, important este sa gasim solutii. Le-am depasit, din fericire. Mi-am creat o cazuistica a momentelor dificile pe care le-am depasit, iar asta ma motiveaza sur- prinzator de mult. Antreprenoriatul este un job de 24 de ore pe zi, am ajuns la nivelul in care ma pot opri la 8 ore la birou, sa respect un program. Totusi, sunt perioade, mai ales cand incepem un proiect, in care lucrez frecvent in weekend. A fost dificil sa impac antreprenoriatul cu nasterea si cresterea unui copil. Este maxima provocare… iar copilul face ca antreprenoriatul sa devina prioritatea numarul doi. M-am gandit uneori sa schimb antreprenoriatul pe rolul de angajat, insa nu atat de mult incat sa ajung sa depun CV-uri. Mi-ar placea sa am si alte experiente, in companii externe.

Cand ai simtit ca ai dat lovitura?

Nu mi s-a intamplat inca. Cred ca niciodata nu ajungi la nivelul potrivit, permanent sunt trepte de urcat.

Timpul petrecut cu familia si prietenii. Calatoriile, vacantele.

interviu realizat de Maria Niculescu

*Articol publicat in Business Woman Magazine, editia 69

SUCCESS-FACTORS-FOR-ERPSuccesul unei implementari depinde in cea mai mare masura de modul in care solutia este evaluata si alegerile facute in faza de pre-analiza. Acesta este momentul cand puteti influenta decisiv timpul in care investitia se va intoarce si modul in care solutia aleasa va va ajuta in procesul de dezvoltare al companiei dumneavoastra.

 

 

Iata cateva sfaturi simple dar care va pot asigura succesul unei implementari de ERP:
1. Alegeti solutia care se apropie cel mai mult de cerintele dumneavoastra de business, care necesita cele mai putine modificari prin programare. Vor scadea costurile proiectului si  stabilitatea sistemului nu va fi afectata. 

Piata romaneasca a solutiilor ERP este una diversificata, furnizorii s-au specializat in aplicatii care acopera toate activitatile unei companii, in orice domeniu ar activa ea. Cand vine vorba de productie de cele mai multe ori furnizorii afirma ca activitatea de productie este greu de standardizat intr-o solutie generalizata. Activitatile de productie au o complexitate ridicata si trebuie urmarite in timp real astfel incat procesele sa nu fie ingreunate de o solutie informatica. Din acest motiv furnizorii de solutii ERP au abordat cu precautie aceste solutii si au “decretat” ca un proiect de implementare pe productie nu poate fi unul standard.

productie

Vezi aici cum propune SAP Business One managerilor sa gestioneze eficient activitatile de productie.

Cele mai sensibile probleme pe care managementul unei linii de productie trebuie sa le rezolve sunt legate de planificarea optima a activitatilor si de gestionarea transparenta a costurilor de productie.

Planificarea activitatilor este direct influentata de o serie de factori cum ar fi:

  •         Stocurile de materii prime
  •         Disponibilitatea resurselor (masini, oameni, utilitati)
  •         Capacitatea maxima de productie
  •         Termenele de livrare ale furnizorilor
  •         Data de livrare agreata cu clientul

iStock CashFlow2In perioadele de crestere economica atentia managerilor era concentrata mai ales pe cresterea profitului. Odata cu venirea crizei financiare, acestia au constatat ca, din cauza blocajului financiar, pot avea mari dificultati in relatia cu partenerii desi firma este profitabila. Atunci a devenit evident ca fluxul de numerar (cash-flow-ul) este de fapt inima afacerii si trebuie sa fie controlat la fel de atent ca si profitabilitatea. Pentru a avea control asupra acestui indicator sunt cateva conditii:

  •         Sa existe transparenta si predictibilitate asupra sumelor care trebuiesc platite intr-un anumit interval de timp
  •         Sa exista transparenta si predictibilitate asupra sumelor care se vor incasa in aceeasi perioada de timp
  •         Sa se respecte predictiile referitoare la incasari
  •         Diferenta intre incasari si plati (plus soldul curent) sa fie mai mare ca zero

businessvocab2BUGÉT, bugete, s.n. Bilanț al veniturilor și cheltuielilor unui stat, ale unei întreprinderi etc. pe o perioadă determinată. ♦ Totalitatea prevederilor de venituri și cheltuieli ale unei familii sau ale unei persoane pentru o anumită perioadă.

Pentru un management eficient al costurilor si veniturilor in primul rand este necesara evidenta transparenta a acestora, ceea ce inseamna o procedura prin care sa se faca alocarea, un responsabil si apoi un instrument software care sa sustina procesul.

Dupa ce acest sistem va ofera informatii in timp (cvasi)real asupra cheltuielilor si veniturilor la nivel de centre de cost/profit, pasul natural urmator este acela de a avea o predictibilitate a acestora, de a planifica, si de a urmari abaterile de la planificarea initiala, practic de a face un management al bugetului.

vocabular-de-business-pt-sitePROFÍT, profituri, Ceea ce reprezintă un folos (material sau spiritual) pentru cineva sau ceva; câștig, beneficiu, avantaj. ♦ Venit care revine proprietarilor capitalului investit într-o întreprindere. ♦ Beneficiu obținut de o întreprindere.

Prin definitie o afacere este creata ca sa produca un profit. Fie ca acest profit este asteptat imediat sau peste ceva timp de la investitie, fie ca uneori obiectivul prioritar este altul (cifra de afaceri, penetrarea unei piete, etc.), inevitabil se va ajunge la analiza profitului la un moment dat.

erp-gadget-pt-siteProblema: Procesul de vanzare dintr-o companie presupune un flux inlantuit de documente operate de o echipa cu mai multe roluri distribuita in mai multe puncte de lucru. Volumul mare de clienti, de articole sau de documente presupun alocarea unui efort semnificativ in operarea si comunicarea acestor documente, si de cele mai multe ori si multe greseli pe flux.

vocabular-de-business-pt-site

OPTIMIZÁoptimizez, îmbunătăți ; A face ca randamentul unei mașini, al unui sistem tehnic etc. să fie optim, să corespundă unor exigențe sporite. – Din fr. optimiser.

In achizitia unui sistem informatic optimizarea este unul dintre beneficiile pe care, pentru a convinge clientul, toti oamenii de vanzari il pun pe masa. Si este foarte corect, optimizarea trebuie sa fie unul dintre beneficiile pe care adoptia unui sistem informatic ERP, de exemplu, trebuie sa le aduca, este unul dintre scopurile implementarii.

vocabular-de-business-pt-site
IMPLEMENTÁ
implementez, vb. I. Tranz. A pune în practică, în funcțiune, a aplica; a integra; a îndeplini, a realiza. — După engl. implement.

Ce inseamna de fapt o implementare de aplicatii software de business? Inseamna o succesiune de actiuni care incepe cu o analiza a activitatilor companiei si se finalizeaza cu utilizarea in compania respectiva a solutiei de business, adaptata, conform analizei, la modul de lucru al acesteia.

Aflati cat costa

Vreti sa aflati cat de mult v-ar costa o implementare ERP? Va putem ajuta.

Afla cat costa

ABONATI-VA
LA NEWSLETTER

Cititi cele mai noi Stiri, Articole si Oferte Speciale pentru dezvoltarea companiei dumnevoastra

plic Abonare

AFLATI
CAT COSTA

Vreti sa aflati cat de mult v-ar costa o implementare ERP? Va putem ajuta.

Afla cat costa

Contact

Str. Economu Cezarescu Nr. 39
Sector 6, Bucuresti
Tel: +40 21 313 5339

Trimiteti-ne un e-mail!

facebooktwitter linkedin